קצת נתונים
בנגקוק, או Krung Thep כפי שהיא ידועה לתושביה, היא אחד היעדים שהם בגדר חובת ביקור בתאילנד.
בנגקוק היא תערובת אקלקטית במקצת של נוף אורבני, רשת כבישים מתוחכמת, גורדי שחקים אולטרה מודרניים וקניונים, כולם מנוקדים בארמונות נוצצים, מונומנטים, היסטוריה ותרבות.
הגודל העצום של בנגקוק עם רחובותיה ההומים יכולים להרגיש מעט מאיימים בפעם הראשונה, אבל לאחר שהעיניים התעשרו במראות הייחודיים לה, בנגקוק הופכת להיות הצעה מסקרנת של תענוגות העומדים להתגלות.
אוכלוסיית העיר מוערכת בכ-8 מיליון תושבים. העיר נמצאת בעיקול של נהר צ'או פראיה , קרוב למפרץ תאילנד.
פירוש השם העתיק בנגקוק בתאית הוא "קרונג טפ" (עיר המלאכים), קיצור לשם שרשום בספר השיאים של גינס כשם הארוך בעולם שתרגומו הוא-
" העיר הגדולה של המלאכים, משכן בודהה האזמרגד, מושב השלטון השמימי, הבירה הגדולה של העולם המעוטרת בתשע אבני החן, עיר נפלאה מלאת ארמונות מלכותיים
אשר דומים לארמונותיהם השמימיים של התגלמות האלים, העיר של האל אינדרה".
נהר ה צ'או פראיה מאפשר לה לתפקד כנמל. מוצרי הייצוא העיקריים של העיר הם מזון מעובד, עצים ואריגים.
בנגקוק נמצאת 2 מטר מעל גובה פני הים, ולכן יש קושי להגן על העיר מפני הצפות בתקופת המונסון.
לעיתים קרובות לאחר גשמים רבים סובלת העיר מהצפות גם זיהום האוויר הנגרם מהתנועה הסואנת מהווה בעיה חמורה בעיר.
הבנייה החדשה של הכבישים המהירים ומערכת הרכבות סקייטריין- הרכבת העילית- הקלה על הבעיה במקצת.
בשנת 2006 נפתח בעיר נמל תעופה חדש ומודרני- סוברנבהומיי, בו עוברים בשנה כ-60 מיליון נוסעים. בנגקוק היא המרכז הכלכלי ושער הכניסה האווירי לתאילנד ומשמשת
כנקודת ההתחלה המרכזית לטיולים באזור המזרח הרחוק. ענף התיירות בעיר מהווה מקור הכנסה ראשי.
בעיר נמצאים מקדשים בודהיסטים רבים, שווקים מקומיים, מרכזי קניות גדולים ופארקים ירוקים.
שאלת המיליון דולר: איפה כדאי לי להישאר בבנגקוק??? איפה כדאי לי להזמין את המלון שלי בבנגקוק???
בחירת מלון באזור הלא נכון יכולה להרוס את החופשה שלך. אז שווה להקדיש כמה דקות ולקרוא על היתרונות והחסרונות של כל מחוז לפני שאתם בוחרים בו .
רוב האנשים המתכננים טיול ראשון בבנגקוק מוצאים את עצמם מבולבלים עם הרבה מילים מוזרות ועצות סותרות.
נשמע מוכר?... אם אתם מבקרים בפעם הראשונה , או סתם סקרנים לגבי הנושא, הכנו כאן סקירה מהירה של המחוזות המפורסמים והפופולריים ביותר בבירה המסתורית של תאילנד
עבור למקומות לינה בבנגקוק
איזורים
Sukhumvit / סוקומוויט
זהו רחוב באורך של 18 ק''מ , והנקודות הבולטות בו הם מרכזי הקניות, מגוון רחב של מסעדות וחיי לילה.
וזה יהיה ממש בסדר לומר שלסוקומוויט יש משהו להציע לכל המבקרים.
נכון שמרגישים את תאילנד בכל פינה אבל יש מסעדות , בארים, קניונים ממוזגים ,
בתי מלון ומועדונים אופנתיים כשטעם מודרני מובהק בולט מהם.
למי זה מתאים?
בלייני מסיבות, קונים, אוהבי מסעדות ולאנשים שרוצים קצת מכל דבר והמרחקים בין המקומות לא מהווים בעיה עבורם.
היתרונות +
שפע של אפשרויות בילוי , מגוון רחב של מסעדות. מגוון רחב של מחירי מלונות , בסגנונות שונים ומכל דירוגי הכוכבים.
- היא רכבת עילית שהמסלול שלה הופך את הניידות ממקום למקום לקל ופשוט מאוד.BTS
החסרונות –
מעט מאוד מקומות לסיור, התנועה בכבישים פקוקה ארוכה ומסורבלת. המקומות הכי מגניבים ושווים פרושים לאורך האזור ויש צורך בהליכה מרובה.
Riverside / ריברסייד
ריברסייד הנהר של בנגקוק הוא המקום שבו מונחים השורשים ההיסטוריים של בנגקוק,
הלב המסורתי של העיר הקסומה הזאת. כיום הנהר משקף סצנה המשתנה כל הזמן.
מוניות מים, מעבורות נוסעים ודוברות אורז עמוסות, עולות במעלה הזרם וכל זה על רקע הנוצץ של מקדשים וארמונות,
אתרים היסטוריים ומלונות חמישה כוכבים.
למי זה מתאים?
נוסעים בעלי ממון, זוגות שמחפשים לברוח ממרכז העיר של בנגקוק אך עדיין להישאר בעיר, משפחות שרוצות חופשה בסגנון נופש פחות עירוני.
יתרונות +
נוף מקסים, החלק הרומנטי ביותר של בנגקוק, אווירה רגועה ובריזה קרירה שעולה ממי הנהר. יש מגוון רחב של מלונות 5 כוכבים.
חסרונות –
קצת רחוק ממרכז העיר תלוי עד כמה רחוק המלון מהרכבת העילית ׂׂBTSׁ
אפשרויות משחק בתקציב לגבי מלונות מעטות הכוונה שאין מלונות זולים אלא רק בינוניים ומלונות יוקרה.
Silom / סילום
סילום הוא איזור עם ניגודים.
ביום ניתן לראות את ההמון מחויט, אנשים עם חליפות עסקיות, משרדים רבי קומות ומוסדות פיננסיים לאורך דרך סילום,
בעוד שבלילה המסעדות הטובות ביותר של בנגקוק מושכות אנשים רבים מכל קצוות העיר, כמו גם סצנת חיי הלילה הידועה לשמצה - פאטפונג .
למי זה מתאים?
אנשי עסקים, אנשים שמחפשים חיי לילה תוססים, מבקרים חוזרים או אנשים שרוצים מלונות איכותיים במחירים סבירים.
יתרונות+
מגוון מסעדות גדול , פאטפונג (איזור של החלונות האדומים בבנגקוק) שהוא גם איזור שוק לילה,
מיקום במרכז העיר, מגוון רחב של מלונות במחירים שונים וגישה נוחה לרכבת העילית (BTS) וניוד במוניות.
חסרונות –
העדר מבנים היסטוריים ותרבותיים, מדרכות צפופות בלילה. התנועה לאחר 17:00 פקוקה ומתישה.
Pratunam / פראטונאם
הוא ביתם רחב הידיים של הסיטונאים הרבים הפוקדים את האזור הזה, עם מציאות רבות בתחום האופנה, הלבשה , תיקים, ציוד ספורט וכל מה שביניהם. זהו אזור עמוס וסואן עם אוירה אוניברסאלית בשל מגוון הרחב של תיירים ואנשי עסקים שמגיעים לחנויות הרבות.
למי זה מתאים?
מטיילים צעירים ,מחפשי מציאות, אנשי עסקים וסיטונאות שמעוניינים בתחומים המפורטים ולכל מי שמחפש אזור צפוף והומה.
יתרונות +
שוק פראטונאם/ PRATUNAM המפורסם ,
שפע של מסעדות זולות ואירוח זול בלב בנגקוק.
מגדל BAIYOKE, נקודת התצפית הגבוהה ביותר בבנגקוק.
חסרונות –
התנועה היא אינטנסיבית וצפופה.
רכבת העילית (BTS) נמצאת במרחק של 15 דקות הליכה משם, האזור מוזנח בהשוואה לסיאם הסמוך.
סיאם / Siam
סיאם הוא ללא ספק מרכז הקניות בבנגקוק, ביתם של כמה מרכזי הקניות הפופולאריים ביותר של העיר כמו MBK, סיאם סנטר, וסיאם פרגון. תמיד יש סצנה תוססת כאן, עם שילוב של סטודנטים, עובדי משרד , תושבי עיר, יאפים, וכמובן המון תיירים. זה גם התחנה המרכזית של הרכבת העילית BTS כך שהגישה לרחבי העיר קלה יותר מכאן.
למי זה מתאים?
מכורים לקניות, אנשים שרוצים להיות בלב ליבה של העיר ולאנשים שרוצים גישה נוחה לאזורים אחרים של בנגקוק .
יתרונות +
אפשרות קניות מרובות ומעניינות, הרבה אטרקציות ידידותיות למשפחה, התחנה המרכזית של רכבת העילית BTS הופכת את הנסיעה בעיר לקלה ונוחה. מגוון מסעדות רחב ואזור קומפקטי.
חסרונות –
אזור לילה מוגבל, זהו לא החלק הכי אותנטי של העיר.
צ'יינה טאון / Chinatown
זהו אזור צפוף , הומה ועמוס בדוכני שוק, מסעדות, מקדשים והריכוז הגדול ביותר של חנויות זהב בבנגקוק, צ'יינה טאון היא מקום שאסור לפספס לאחר השקיעה כל האזור הופך למוקד עלייה לרגל לאניני טעם שנוהרים לכאן כדי ליהנות ממאכלי רחוב.
למי זה מתאים?
לתרמילאים ומטיילים עם תקציב נמוך. ולכל מי שרוצה לראות בנגקוק התוססת והצבעונית.
יתרונות +
כמות עצומה של אוכל רחוב מעולה, קניות בשווקים בזול ובסגנון מקומי. חיי רחוב צבעוניים ורועשים. גן עדן לאוהבי צילום.
חסרונות –
חלק מאוד עסוק של העיר. אין מבחר גדול של מלונות.
העיר העתיקה / Old City
Rattanakosin היא ביתם של האטרקציות המרהיבות והנערצות ביותר של בנגקוק ההיסטורית, ביניהם הארמון הגדול, Wat Phra Kaew וגם Wat Pho. לא רק חלק מהעבר העשיר של הממלכה, אבל מעבר לזה , מחקר של יום או יומיים כאן מספק תובנה עמוקה ללב, הנשמה והנפש של העם התאילנדי.
רחוב הקאווסאן הידוע הינו גם חלק מהעיר העתיקה, ואהוב במיוחד על המטייל הישראלי.
כאן תוכלו למצוא בתי הארחה, דוכני רחוב, בתי קפה אינטרנט, בארים תוססים ומועדוני לילה .
למי זה מתאים?
מטיילים , תרמילאים ולמי שמחפש לינה בתקציב בינוני ונמוך.
יתרונות +
אתרים מפורסמים פופולאריים רבים ומוזיאונים, אווירה רגועה וחיים אותנטיים בבנגקוק. גן עדן לאוהבי צילום.
חסרונות –
תחבורה לאזורים אחרים של העיר , היא מסובכת.
עבור למקומות לינה בבנגקוק
תחבורה
מל התעופה סוברנאבומי
נמל התעופה סוברנאבומי (Suvarnabhumi) מבוטא Su-WANA-Poom "סו-וואנה-פום" (קוד נמל התעופה BKK), משמש כנמל הבינלאומי הראשי של בנגקוק, והוא אחד מנמלי התעופה העמוסים ביותר בעולם. ממוקם כ -28 ק"מ ממזרח לעיר ניתן להגיע אליו על ידי הRail Link, מוניות או אוטובוס. אוטובוס הסעות חינם פועל בין נמל התעופה סוברנבהמי (Suvarnabhmi Airport) לבין נמל התעופה השני של בנגקוק, דון מואנג (Don Muang).
עבור מי שזקוק למלון בשדה התעופה, מומלץ על מלון Novotel Suvarnabhumi.
שדה התעופה דון מואנג
שדה התעופה דון מואנג (קוד שדה DMK) משמש בעיקר ,אבל לא רק, עבור טיסות פנים. דון מואנג מספק קישורים אויריים אל מחוזות שונים ואיים ברחבי תאילנד. כל חברות התעופה המקומיות פועלות מ Don Muang למעט בנגקוק איירווייס, אשר פועלת ב Suvarnabhumi בלבד.
השדה ממוקם כ 25 ק"מ צפונית למרכז העיר בנגקוק. אין קישור רכבת לנמל התעופה ולכן הדרך הקלה והמהירה ביותר להגיע לשם היא במונית, אם כי יש גם אוטובוס ממרכז העיר והעברה חינם בינו לבין השדה הבינ"ל Suvarnabhumi.
BTS Skytrain (רכבת עילית), הרכבת התחתית MRT וה Airport Rail Link
נכון להיום יש 3 מערכות רכבות מהירות הפועלות בבנגקוק. BTS SkyTrain היא דרך קלה, יעילה ונוחה להתנייד במרכז העיר במחיר זול.MRT הרכבת התחתית נפגשת עם BTS בשתי נקודות, ומגיעה לאיזורים אחרים של העיר אליה הרכבת העילית אינה מגיעה, כך שנקודות הממשק ביניהן עוזרות להתנייד למי שמחפש לצאת מהמרכז. הנסיעה בה מאוד זולה גם כן.ה Airport Rail Link מחבר את מרכז העיר בנגקוק עם נמל התעופה Suvarnabhumi היא אלטרנטיבה מצויינת לאוטובוסים או למוניות, הנסיעה אורכת בו כ 30 דקות. הקישורים העיקריים הם מחלף העיר Makkasan (תחנת MRT Petchaburi) ו BTS Skytrain בתחנת Phayathai. בנמל התעופה עצמו, התחנה של הלינק נמצאת בקומה B (תת קרקעי)
מוניות
מציאת מונית היא קלה מאוד, במיוחד באיזורי בתי המלון, קניונים ואטרקציות תיירותיות אחרות. הנסיעה בהן יחסית זולה, מתחיל ב 35 בהט (כ 1 דולר.) אפשר להגיע כמעט לכל מקום בבנגקוק עבור פחות מ 100 בהט! מומלץ להימנע מלקחת מוניות אשר מסרבות להשתמש במונה; מונית אחרת תמיד תהיה זמינה כמעט מיידית.תקשורת יכולה להיות בעיה עם רוב נהגי המוניות של בנגקוק כפי שהם לרוב אינם דוברי אנגלית. (אפליקציית תרגום זמינה בנייד היא פתרון לא רע).דוגמה למחיר נסיעה, מנמל התעופה Suvarnabhumi ועד לרובע הפופולארי Sukhumvit עולה סביב 200-220 בהט , בתוספת 70 בהט אגרה אם תבחרו לנסוע דרך הכביש המהיר. (בכביש הרגיל הנסיעה זולה יותר אך לרוב מאוד עמוסה. לרוב הנהגים יבחרו בלי לשאול אתכם בכביש המהיר בהנחה שתשלמו את מחיר האגרה).דוגמא למחיר נסיעה מנמל התעופה דון מואנג עד Sukhumvit עולה כ-300 בהט, כולל את מחיר כביש האגרה המהיר.על המחיר שצויין למעלה יש להוסיף 50 באט שזה המס לנסיעה שיוצאת מהשדה.שירות Grab זמין גם בבנגקוק https://www.grab.com
טוק טוק
"טוק טוק" הוא סוג של ריקשה 3 גלגלים אוטומטי שהפך לסמל התחבורה הזולה בבנגקוק בשנים עברו. בדרך כלל טיול קצר מאוד אמור לעלות בסיס 30 באט. התמחות על מחיר הנסיעה די נדרשת פה כי הנהגים מתמחרים את הנסיעה לפי ה"פאלאנג" (זר) העומד מולם...מומלץ לנהל משא ומתן על 30% הנחה על הנסיעה המוצעת לפני התחלת הנסיעה.
אופנוע-מונית
אופנוע-מונית היא הדרך המהירה ביותר להסתובב כנוסע בודד למי שלא מפחד מנסיעה שחותכת את התנועה בין האוטובוסים ושאר הרכבים, ושמצליחה להתחמק מרוב הפקקים. תעריפים מתחילים ב 10 באט למסעות קצרים, והמחיר עולה ככל שמרחיקים. עוד נקודה למחשבה היא שקסדה לא תמיד זמינה וניתנת לנוסע.
סירות טקסי
על נהר צ'או פראיה החוצה את בנגקוק (Chao Phrya) ישנן סירות טקסי שהן גם תחבורה מקומית זמינה ופופולרית בעיר.לתיירים הם מציעים פרספקטיבה תרבותית מעניינת מאוד של העיר. הם עובדים משני צדי הנהר ובמזח המרכזי 'סאפן תאקסין' Saphan Thaksin אפשר לעבור לרכבת העילית BTS.למי שמעוניין באוטובוסים בעיר, הם פועלים בין השעות 5.00 עד 23.00 מדי יום. אוטובוסים רגילים עולים 7 באט (בצבע אדום-קרם) ו -8 בהט (בצבע לבן-כחול). אוטובוסים בכביש המהיר עולים 8.5 בהט.אוטובוסים פרטיים לתיירים מקשרים בין כל היעדים העיקריים ברחבי תאילנד. הם חלופה זולה לטיסות, אך יש חשש ממקרי גניבות מהמטען. לכן חשוב לשמור על דברי הערך צמודים אליכם, ולא במזוודות. טווחי מחיר הנסיעה הם בין 400-900 באט בהתאם ליעד; הכרטיסים זמינים לרכישה בדלפק הקבלה של המלון, ובכל אחת ממאות משרדי הנסיעות הקטנים שברחבי העיר.