קצת נתונים
בנגקוק, או Krung Thep כפי שהיא ידועה לתושביה, היא אחד היעדים שהם בגדר חובת ביקור בתאילנד.
בנגקוק היא תערובת אקלקטית במקצת של נוף אורבני, רשת כבישים מתוחכמת, גורדי שחקים אולטרה מודרניים וקניונים, כולם מנוקדים בארמונות נוצצים, מונומנטים, היסטוריה ותרבות.
הגודל העצום של בנגקוק עם רחובותיה ההומים יכולים להרגיש מעט מאיימים בפעם הראשונה, אבל לאחר שהעיניים התעשרו במראות הייחודיים לה, בנגקוק הופכת להיות הצעה מסקרנת של תענוגות העומדים להתגלות.
אוכלוסיית העיר מוערכת בכ-8 מיליון תושבים. העיר נמצאת בעיקול של נהר צ'או פראיה , קרוב למפרץ תאילנד.
פירוש השם העתיק בנגקוק בתאית הוא "קרונג טפ" (עיר המלאכים), קיצור לשם שרשום בספר השיאים של גינס כשם הארוך בעולם שתרגומו הוא-
" העיר הגדולה של המלאכים, משכן בודהה האזמרגד, מושב השלטון השמימי, הבירה הגדולה של העולם המעוטרת בתשע אבני החן, עיר נפלאה מלאת ארמונות מלכותיים אשר דומים לארמונותיהם השמימיים של התגלמות האלים, העיר של האל אינדרה".
נהר ה צ'או פראיה מאפשר לה לתפקד כנמל. מוצרי הייצוא העיקריים של העיר הם מזון מעובד, עצים ואריגים.
בנגקוק נמצאת 2 מטר מעל גובה פני הים, ולכן יש קושי להגן על העיר מפני הצפות בתקופת המונסון.
לעיתים קרובות לאחר גשמים רבים סובלת העיר מהצפות גם זיהום האוויר הנגרם מהתנועה הסואנת מהווה בעיה חמורה בעיר.
הבנייה החדשה של הכבישים המהירים ומערכת הרכבות סקייטריין- הרכבת העילית- הקלה על הבעיה במקצת.
בשנת 2006 נפתח בעיר נמל תעופה חדש ומודרני- סוברנבהומיי, בו עוברים בשנה כ-60 מיליון נוסעים. בנגקוק היא המרכז הכלכלי ושער הכניסה האווירי לתאילנד ומשמשת
כנקודת ההתחלה המרכזית לטיולים באזור המזרח הרחוק. ענף התיירות בעיר מהווה מקור הכנסה ראשי.
בעיר נמצאים מקדשים בודהיסטים רבים, שווקים מקומיים, מרכזי קניות גדולים ופארקים ירוקים.
שאלת המיליון דולר: איפה כדאי לי להישאר בבנגקוק??? איפה כדאי לי להזמין את המלון שלי בבנגקוק???
בחירת מלון באזור הלא נכון יכולה להרוס את החופשה שלך. אז שווה להקדיש כמה דקות ולקרוא על היתרונות והחסרונות של כל מחוז לפני שאתם בוחרים בו .
רוב האנשים המתכננים טיול ראשון בבנגקוק מוצאים את עצמם מבולבלים עם הרבה מילים מוזרות ועצות סותרות.
נשמע מוכר?... אם אתם מבקרים בפעם הראשונה, או סתם מעוניינים לדעת עוד על הנושא, הכנו סקירה מהירה של המחוזות המפורסמים והפופולריים ביותר בבירה המסתורית של תאילנד, ראו את הכרטיסייה 'איזורים' בראש עמוד זה.
למידע על ואפשרויות תחבורה בבנגקוק וממנה, ראה את הכרטיסייה שלנו בנושא 'תחבורה' גם בראש עמוד זה.
עבור למלונות בבנגקוק
איזורים
Sukhumvit / סוקומוויט
זהו רחוב באורך של 18 ק''מ , והנקודות הבולטות בו הם מרכזי הקניות, מגוון רחב של מסעדות וחיי לילה.
וזה יהיה ממש בסדר לומר שלסוקומוויט יש משהו להציע לכל המבקרים.
נכון שמרגישים את תאילנד בכל פינה אבל יש מסעדות , בארים, קניונים ממוזגים ,
בתי מלון ומועדונים אופנתיים כשטעם מודרני מובהק בולט מהם.
למי זה מתאים?
בלייני מסיבות, קונים, אוהבי מסעדות ולאנשים שרוצים קצת מכל דבר והמרחקים בין המקומות לא מהווים בעיה עבורם.
היתרונות +
שפע של אפשרויות בילוי , מגוון רחב של מסעדות. מגוון רחב של מחירי מלונות , בסגנונות שונים ומכל דירוגי הכוכבים.
- היא רכבת עילית שהמסלול שלה הופך את הניידות ממקום למקום לקל ופשוט מאוד.BTS
החסרונות –
מעט מאוד מקומות לסיור, התנועה בכבישים פקוקה ארוכה ומסורבלת. המקומות הכי מגניבים ושווים פרושים לאורך האזור ויש צורך בהליכה מרובה.
Riverside / ריברסייד
ריברסייד הנהר של בנגקוק הוא המקום שבו מונחים השורשים ההיסטוריים של בנגקוק,
הלב המסורתי של העיר הקסומה הזאת. כיום הנהר משקף סצנה המשתנה כל הזמן.
מוניות מים, מעבורות נוסעים ודוברות אורז עמוסות, עולות במעלה הזרם וכל זה על רקע הנוצץ של מקדשים וארמונות,
אתרים היסטוריים ומלונות חמישה כוכבים.
למי זה מתאים?
נוסעים בעלי ממון, זוגות שמחפשים לברוח ממרכז העיר של בנגקוק אך עדיין להישאר בעיר, משפחות שרוצות חופשה בסגנון נופש פחות עירוני.
יתרונות +
נוף מקסים, החלק הרומנטי ביותר של בנגקוק, אווירה רגועה ובריזה קרירה שעולה ממי הנהר. יש מגוון רחב של מלונות 5 כוכבים.
חסרונות –
קצת רחוק ממרכז העיר תלוי עד כמה רחוק המלון מהרכבת העילית ׂׂBTSׁ
אפשרויות משחק בתקציב לגבי מלונות מעטות הכוונה שאין מלונות זולים אלא רק בינוניים ומלונות יוקרה.
Silom / סילום
סילום הוא איזור עם ניגודים.
ביום ניתן לראות את ההמון מחויט, אנשים עם חליפות עסקיות, משרדים רבי קומות ומוסדות פיננסיים לאורך דרך סילום,
בעוד שבלילה המסעדות הטובות ביותר של בנגקוק מושכות אנשים רבים מכל קצוות העיר, כמו גם סצנת חיי הלילה הידועה לשמצה - פאטפונג .
למי זה מתאים?
אנשי עסקים, אנשים שמחפשים חיי לילה תוססים, מבקרים חוזרים או אנשים שרוצים מלונות איכותיים במחירים סבירים.
יתרונות+
מגוון מסעדות גדול , פאטפונג (איזור של החלונות האדומים בבנגקוק) שהוא גם איזור שוק לילה,
מיקום במרכז העיר, מגוון רחב של מלונות במחירים שונים וגישה נוחה לרכבת העילית (BTS) וניוד במוניות.
חסרונות –
העדר מבנים היסטוריים ותרבותיים, מדרכות צפופות בלילה. התנועה לאחר 17:00 פקוקה ומתישה.
Pratunam / פראטונאם
הוא ביתם רחב הידיים של הסיטונאים הרבים הפוקדים את האזור הזה, עם מציאות רבות בתחום האופנה, הלבשה , תיקים, ציוד ספורט וכל מה שביניהם. זהו אזור עמוס וסואן עם אוירה אוניברסאלית בשל מגוון הרחב של תיירים ואנשי עסקים שמגיעים לחנויות הרבות.
למי זה מתאים?
מטיילים צעירים ,מחפשי מציאות, אנשי עסקים וסיטונאות שמעוניינים בתחומים המפורטים ולכל מי שמחפש אזור צפוף והומה.
יתרונות +
שוק פראטונאם/ PRATUNAM המפורסם ,
שפע של מסעדות זולות ואירוח זול בלב בנגקוק.
מגדל BAIYOKE, נקודת התצפית הגבוהה ביותר בבנגקוק.
חסרונות –
התנועה היא אינטנסיבית וצפופה.
רכבת העילית (BTS) נמצאת במרחק של 15 דקות הליכה משם, האזור מוזנח בהשוואה לסיאם הסמוך.
סיאם / Siam
סיאם הוא ללא ספק מרכז הקניות בבנגקוק, ביתם של כמה מרכזי הקניות הפופולאריים ביותר של העיר כמו MBK, סיאם סנטר, וסיאם פרגון. תמיד יש סצנה תוססת כאן, עם שילוב של סטודנטים, עובדי משרד , תושבי עיר, יאפים, וכמובן המון תיירים. זה גם התחנה המרכזית של הרכבת העילית BTS כך שהגישה לרחבי העיר קלה יותר מכאן.
למי זה מתאים?
מכורים לקניות, אנשים שרוצים להיות בלב ליבה של העיר ולאנשים שרוצים גישה נוחה לאזורים אחרים של בנגקוק .
יתרונות +
אפשרות קניות מרובות ומעניינות, הרבה אטרקציות ידידותיות למשפחה, התחנה המרכזית של רכבת העילית BTS הופכת את הנסיעה בעיר לקלה ונוחה. מגוון מסעדות רחב ואזור קומפקטי.
חסרונות –
אזור לילה מוגבל, זהו לא החלק הכי אותנטי של העיר.
צ'יינה טאון / Chinatown
זהו אזור צפוף , הומה ועמוס בדוכני שוק, מסעדות, מקדשים והריכוז הגדול ביותר של חנויות זהב בבנגקוק, צ'יינה טאון היא מקום שאסור לפספס לאחר השקיעה כל האזור הופך למוקד עלייה לרגל לאניני טעם שנוהרים לכאן כדי ליהנות ממאכלי רחוב.
למי זה מתאים?
לתרמילאים ומטיילים עם תקציב נמוך. ולכל מי שרוצה לראות בנגקוק התוססת והצבעונית.
יתרונות +
כמות עצומה של אוכל רחוב מעולה, קניות בשווקים בזול ובסגנון מקומי. חיי רחוב צבעוניים ורועשים. גן עדן לאוהבי צילום.
חסרונות –
חלק מאוד עסוק של העיר. אין מבחר גדול של מלונות.
העיר העתיקה / Old City
Rattanakosin היא ביתם של האטרקציות המרהיבות והנערצות ביותר של בנגקוק ההיסטורית, ביניהם הארמון הגדול, Wat Phra Kaew וגם Wat Pho. לא רק חלק מהעבר העשיר של הממלכה, אבל מעבר לזה , מחקר של יום או יומיים כאן מספק תובנה עמוקה ללב, הנשמה והנפש של העם התאילנדי.
רחוב הקאווסאן הידוע הינו גם חלק מהעיר העתיקה, ואהוב במיוחד על המטייל הישראלי.
כאן תוכלו למצוא בתי הארחה, דוכני רחוב, בתי קפה אינטרנט, בארים תוססים ומועדוני לילה .
למי זה מתאים?
מטיילים , תרמילאים ולמי שמחפש לינה בתקציב בינוני ונמוך.
יתרונות +
אתרים מפורסמים פופולאריים רבים ומוזיאונים, אווירה רגועה וחיים אותנטיים בבנגקוק. גן עדן לאוהבי צילום.
חסרונות –
תחבורה לאזורים אחרים של העיר , היא מסובכת.
רחוב קאוסאן
רחוב קאוסאן Khaosan הבסיס לתיירי התרמילאות בדרום מזרח אסיה, אזור Khaosan של מחוז Baglampoo היא עירבוביה של אכסניות, דוכני אוכל, מסעדות, סוכנויות תיירות וחנויות אמנות ומזכרות שנועדו לשרת את אוכלוסיית התיירים בעלת התקציב הנמוך יותר. כביש הקוואסן עצמו שופץ לאחרונה כמדרחוב להולכי רגל, בערב זהו זמן פריחתם של ברים גדולים ומערכות סאונד חזקות, כולם מתחרים על ליבם וכיסם של התיירים שבאים לבלות. עבור המבקרים הפחות נמרצים, רחוב רמבוטרי הסמוך נשאר רגוע עם המבחר המסורתי יותר של מסעדות באוירה יותר שאנטית, מסג'ים, מקעקעים ועבודות יד.
בית חב"ד ממוקם פה ברחוב Phra Athit, במרחק הליכה מרחוב קאוסאן. - chabadthailand.co.il
הגעה לקאוסאן פחות קלה משאר מרכזי בנגקוק כיוון שהרכבות אינן מגיעות לחלק הזה של העיר. הכי טוב לנסוע במונית (או עם הרכבת העילית BTS או עם Airport Rail Link לתחנת Phayathai ולאחר מכן מונית משם עד לקאוסאן).
עבור למלונות בבנגקוק
תחבורה
נמל התעופה סוברנאבומי
נמל התעופה סוברנאבומי (Suvarnabhumi) מבוטא Su-WANA-Poom "סו-וואנה-פום" (קוד נמל התעופה BKK), משמש כנמל הבינלאומי הראשי של בנגקוק, והוא אחד מנמלי התעופה העמוסים ביותר בעולם. ממוקם כ -28 ק"מ ממזרח לעיר ניתן להגיע אליו על ידי הRail Link, מוניות או אוטובוס. אוטובוס הסעות חינם פועל בין נמל התעופה סוברנבהמי (Suvarnabhmi Airport) לבין נמל התעופה השני של בנגקוק, דון מואנג (Don Muang).
עבור מי שזקוק למלון בשדה התעופה, מומלץ על מלון Novotel Suvarnabhumi.
אם מעוניינים בהזמנת מונית/ואן מראש מהשדה לכל מלון בבנגקוק, לחץ על הלינק הזה
להזמנת מונית/ואן מהמלון חזרה לשדה, לחץ על הלינק הזה
שדה התעופה דון מואנג
שדה התעופה דון מואנג (קוד שדה DMK) משמש בעיקר ,אבל לא רק, עבור טיסות פנים. דון מואנג מספק קישורים אויריים אל מחוזות שונים ואיים ברחבי תאילנד. כל חברות התעופה המקומיות פועלות מ Don Muang למעט בנגקוק איירווייס, אשר פועלת ב Suvarnabhumi בלבד.
השדה ממוקם כ 25 ק"מ צפונית למרכז העיר בנגקוק. אין קישור רכבת לנמל התעופה ולכן הדרך הקלה והמהירה ביותר להגיע לשם היא במונית, אם כי יש גם אוטובוס ממרכז העיר והעברה חינם בינו לבין השדה הבינ"ל Suvarnabhumi.
אם מעוניינים בהזמנת מונית/ואן מראש מהשדה לכל מלון בבנגקוק, לחץ על הלינק הזה
להזמנת מונית/ואן מהמלון חזרה לשדה, לחץ על הלינק הזה
מערך הרכבות של בנגקוק
נכון לעכשיו פועלות בבנגקוק 3 מערכות רכבת מהירה: רכבת העילית BTS, רכבת התחתית MRT ו- Airport Rail Link
BTS Skytrain
BTS 'Bangkok Transit System' הידועה יותר בשם 'Skytrain', היא פתרון תחבורה חכם לעיר צפופה. זוהי דרך קלה, יעילה ונוחה להתנייד במרכז העיר במחיר זול.
המערכת מורכבת מ-52 תחנות לאורך שלושה קווים. שני הקווים העיקריים הם: קו סוקומוויט למוצ'יט, (ירוק בהיר במפת הרכבת) וקו סילום, המסתיים בתחנת National Stadium, חולף על פני סילום וסאתורן (ירוק כהה על מפת הרכבת). הרכבת העילית היא דרך מצוינת להתנייד מכיוון שהיא מחוברת למרכזי קניות ואטרקציות תיירותיות רבות בבנגקוק.
ניתן לקנות כרטיסים בדוכן הקופה או ממכונות אוטומטיות. הצוות התאילנדי בתחנות שירותי יחסית למדינות אחרות ורגיל לתיירים מבולבלים ושמח לעזור.
טיפים של BTS
-
עבור אנשים השוהים בבנגקוק לתקופות קצרות, כרטיס BTS ליום אחד הוא עסקה טובה, אבל אם היעדים שלכם נמצאים במרחק של פחות מ-5 תחנות זה מזה, אז זה חסכוני יותר לקנות כרטיס מסע רגיל יחיד בכל נסיעה.
-
רצוי להגיע לתחנה עם כסף קטן. חלק מהמכונות לכרטיסים, אך לא כולן, יקבלו גם שטרות בנק ותשלומים בטלפון QR אם יש לך את אפליקציית הבנקאות המתאימה. לשלם במטבעות עדיין הכי קל.
-
פתחי הכניסה לתחנה צרים, וההמונים עוברים דרכם מהר. אם אתם נוסעים עם מטען כבד אז חפשו בצד הכניסה פתח לכסא גלגלים, הצוות יפתח אותו בשמחה כדי שתוכלו לעבור עם המטען שלכם.
ה-MRT
מלבד ה-BTS, מערכת התחבורה המהירה של בנגקוק כוללת את מערכת ה-MRT התת-קרקעית "Metropolitan Rapid Transit". המערכת כוללת שני קווי מעבר מהירים עיקריים ועוד שלושה קווים חיצוניים, יחד סך של 45 תחנות. הרכבת התחתית MRT מגיעה לאזורים נוספים בעיר שהרכבת המוגבהת לא מגיעה אליהם. גם הנסיעה ברכבת התחתית היא זולה מאוד.
מערכת הכרטוס משתמשת באסימונים עגולים לנסיעות בודדות ובכרטיס ללא מגע לכרטיסי יום. ניתן לקנות אסימונים וכרטיסים במכונות כרטוס או מהצוות בדוכן הקופאי הממוקם ליד הכניסה.
טיפ ל-MRT
קישור הרכבת לשדה התעופה
קישור הרכבת לשדה התעופה מחבר את מרכז העיר בנגקוק עם נמל התעופה סוברנבומי ומהווה אלטרנטיבה מצוינת לאוטובוסים או מוניות, הנסיעה אורכת כ-30 דקות. הקישורים העיקריים הם מחלף העיר Makkasan (תחנת הרכבת התחתית Petchaburi MRT) ובתחנת Phayathai (BTS Skytrain Sukhumvit Line). בשדה התעופה עצמו, תחנת הקישור נמצאת בקומה B (תחתית).
טיפ לקישור לרכבת נמל התעופה
מוניות
מציאת מונית היא קלה מאוד, במיוחד באיזורי בתי המלון, קניונים ואטרקציות תיירותיות אחרות. הנסיעה בהן יחסית זולה, מתחיל ב 35 בהט (כ 1 דולר.) אפשר להגיע כמעט לכל מקום בבנגקוק עבור פחות מ 100 בהט! מומלץ להימנע מלקחת מוניות אשר מסרבות להשתמש במונה; מונית אחרת תמיד תהיה זמינה כמעט מיידית.תקשורת יכולה להיות בעיה עם רוב נהגי המוניות של בנגקוק כפי שהם לרוב אינם דוברי אנגלית. (אפליקציית תרגום זמינה בנייד היא פתרון לא רע).דוגמה למחיר נסיעה, מנמל התעופה Suvarnabhumi ועד לרובע הפופולארי Sukhumvit עולה סביב 200-220 בהט , בתוספת 70 בהט אגרה אם תבחרו לנסוע דרך הכביש המהיר. (בכביש הרגיל הנסיעה זולה יותר אך לרוב מאוד עמוסה. לרוב הנהגים יבחרו בלי לשאול אתכם בכביש המהיר בהנחה שתשלמו את מחיר האגרה).דוגמא למחיר נסיעה מנמל התעופה דון מואנג עד Sukhumvit עולה כ-300 בהט, כולל את מחיר כביש האגרה המהיר.על המחיר שצויין למעלה יש להוסיף 50 באט שזה המס לנסיעה שיוצאת מהשדה. שירות Grab זמין גם בבנגקוק grab.com
טוק טוק
"טוק טוק" הוא סוג של ריקשה 3 גלגלים אוטומטי שהפך לסמל התחבורה הזולה בבנגקוק בשנים עברו. בדרך כלל טיול קצר מאוד אמור לעלות בסיס 30 באט. התמחות על מחיר הנסיעה די נדרשת פה כי הנהגים מתמחרים את הנסיעה לפי ה"פאלאנג" (זר) העומד מולם...מומלץ לנהל משא ומתן על 30% הנחה על הנסיעה המוצעת לפני התחלת הנסיעה.
אופנוע-מונית
אופנוע-מונית היא הדרך המהירה ביותר להסתובב כנוסע בודד למי שלא מפחד מנסיעה שחותכת את התנועה בין האוטובוסים ושאר הרכבים, ושמצליחה להתחמק מרוב הפקקים. תעריפים מתחילים ב 10 באט למסעות קצרים, והמחיר עולה ככל שמרחיקים. עוד נקודה למחשבה היא שקסדה לא תמיד זמינה וניתנת לנוסע.
סירות טקסי
על נהר צ'או פראיה החוצה את בנגקוק (Chao Phrya) ישנן סירות טקסי שהן גם תחבורה מקומית זמינה ופופולרית בעיר.לתיירים הם מציעים פרספקטיבה תרבותית מעניינת מאוד של העיר. הם עובדים משני צדי הנהר ובמזח המרכזי 'סאפן תאקסין' Saphan Thaksin אפשר לעבור לרכבת העילית BTS.למי שמעוניין באוטובוסים בעיר, הם פועלים בין השעות 5.00 עד 23.00 מדי יום
אוטובוס
אוטובוסים רגילים עולים 7 באט (בצבע אדום-קרם) ו -8 בהט (בצבע לבן-כחול). אוטובוסים בכביש המהיר עולים 8.5 באט.
אוטובוסים פרטיים לתיירים מקשרים בין כל היעדים העיקריים ברחבי תאילנד. הם חלופה זולה לטיסות, אך יש חשש ממקרי גניבות מהמטען. לכן חשוב לשמור על דברי הערך צמודים אליכם, ולא במזוודות. טווחי מחיר הנסיעה הם בין 400-900 באט בהתאם ליעד; הכרטיסים זמינים לרכישה בדלפק הקבלה של המלון, ובכל אחת ממאות משרדי הנסיעות הקטנים שברחבי העיר.
עבור למלונות בבנגקוק